۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

شرکت صنایع تجهیزات نفت فعال در گروه فلزات اساسی است که با وجود حاکمیت روند منفی بر کلیت بازار سرمایه و تحمیل زیان های سنگین بر سرمایه گذاران طی سه ماهه اخیر بازدهی مثبت را برای سهامدارانش به ارمغان آورده است.

شهربانو جمشیدی - صدای بورس، از میان ۴۳ شرکت فعال در گروه فلزات اساسی شش شرکت همچون شرکت صنایع تجهیزات نفت توانستند طی دوره مذکور به بازدهی مثبت دست یابند و مابقی آن ها از رشد ارزش سهام بی نصیب ماندند.

۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

سهام شرکت صنایع تجهیزات نفت در تاریخ هشتم اسفند سال ۱۳۹۷ در نماد "فنفت" برای اولین بار در بازار پایه فرابورس با قیمت چهار هزار ریال وارد این بازار شده است. در این گزارش، روند معاملات سهام این مجموعه طی سه ماهه گذشته منتهی به ۱۵ دی ماه جاری از جنبه های مختلف همچون بازدهی قیمت، تعداد روز های معاملاتی مثبت و منفی، حجم و ارزش معاملات بررسی شده است.

بازدهی قیمت

ارزش سهام شرکت صنایع تجهیزات نفت طی دوره سه ماهه منتهی به ۱۵ دی ماه جاری از قیمت ۱۷ هزار و ۲۷۷ ریال به ۱۹ هزار و ۷۱۲ ریال افزایش یافته است و بدین ترتیب "فنفت" بازدهی مثبت حدود ۱۴ درصدی را نصیب سهامدارنش کرده است.

در این بین "فنفت" در حالی بالاترین بازدهی مثبت در گروه فلزات اساسی را از آن خود ساخته است که بازدهی این گروه در دوره مورد اشاره منفی ۱۵ درصد محاسبه می شود.

۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

گفتنی است، رتبه نقدشوندگی این شرکت ۲۰۸ مرتبه اعلام شده است.

ارزش روز

میانگین ارزش روز این مجموعه فعال در گروه فلزات اساسی در دوره مورد بررسی بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و میانگین ارزش روز کل گروه حدود ۱۲ هزار و ۳۳۰ میلیون میلیون ریال ثبت شده است.

۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

حجم و ارزش معاملات

بر اساس اطلاعات موجود، در مجموع تعداد ۱۳۹ میلیون و ۴۵۸ هزار سهم شرکت صنایع تجهیزات نفت طی ۳۰ هزار و ۸۳۹ دفعه معامله در دوره مورد بررسی میان اهالی بازار سرمایه داد و ستد شده است و این حجم معاملات ارزشی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال را در بازار سرمایه رقم زده است.

۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

روزهای معاملاتی

تعداد روز های معاملاتی سهام این شرکت در بازار سرمایه طی سه ماهه گذشته ۶۵ روز ثبت شده است که ۲۵ روز معاملاتی با روند رو به رشد ارزش سهام همراه بوده است و ۴۰ روز معاملاتی نیز با روند کاهشی قیمت سپری شده است. همچنین در این مدت نماد معاملاتی "فنفت" بدون توقف نماد در بازار سرمایه معامله شده است

۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

دفعات، حجم و ارزش معاملات

طبق اطلاعات جدول زیر، میانگین حجم روزانه سهام شرکت صنایع تجهیزات نفت در دوره مورد اشاره بیش از یک میلیون و ۸۷۹ هزار سهم و میانگین ارزش معاملات روزانه آن بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال محاسبه می شود. علاوه بر این، رتبه ارزش معاملات این شرکت ۲۹۷ اعلام شده است.

۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

خریداران و فروشندگان

بر اساس اطلاعات در دسترس، میانگین تعداد خریداران سهام شرکت صنایع تجهیزات نفت در دوره سه ماهه اخیر ۱۵۸ و میانگین تعداد فروشندگان آن ۱۳۴ ثبت شده است.

خرید و فروش حقیقی و حقوقی

در پایان این گزارش می افزاید، به طور میانگین تعداد یک میلیارد و ۸۶۷ میلیون سهم این مجموعه در دوره مورد بررسی توسط سهامداران حقیقی خریداری شده است و در مقابل آن، بیش از یک میلیارد و ۷۸۴ میلیون سهم آن از سوی این گروه از سهامداران در بازار سرمایه واگذار شده است. علاوه بر این، سهامداران حقوقی به طور میانگین بیش از ۱۲ میلیون سهم شرکت را به تملک خود درآوردند و در عین حال تعداد ۹۵ میلیون سهم "فنفت" را از پرتفوی سرمایه گذاری خود خارج کردند.

۱۴ درصد بازدهی مثبت "فنفت" برای سهامدارانش

کد خبر 445401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =